Wednesday, October 7, 2009

Misi bantuan Malaysia dikatakan tak disenangi

Misi bantuan Malaysia dikatakan tak disenangi segelintir masyarakat

KUALA LUMPUR: Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) akan menyiasat insiden pesawat pengangkut C-130 Hercules dibaling dengan batu oleh penduduk Padang, ketika melaksanakan misi menyelamat dan menghantar bantuan kemanusiaan ke wilayah yang dilanda gempa bumi itu, baru-baru ini.

Panglima TUDM, Jeneral Datuk Rodzali Daud, berkata tindakan itu boleh dilihat seolah-olah kehadiran pesawat Malaysia kurang disenangi segelintir masyarakat di kawasan terbabit.

"Kita menerima laporan bahawa pesawat C-130 Hercules dilempar batu ketika melaksanakan misi menyelamat dan menghantar bantuan kepada mangsa bencana baru-baru ini.

Rodzali mengulas laporan pesawat C-130 Hercules dilempar batu dan dihalang mendarat oleh segelintir penduduk Padang yang dikatakan masih berang terhadap Malaysia berhubung isu tarian Pendet.

So, apa tunggu lagi.. tarik la balik bantuan pada orang-orang Indon yang biadap tu. Tumpukan sahaja di kawasan kampung-kampung, bukan lagi hanya di kawasan elit seperti hotel dan kediaman mewah sahaja.. Memang bangsa yang tidak sedarkan diri.. Nak maki pun saudara sebangsa juga.. huh

1 comment: